دربست

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

این وبلاگ... (2)

يكشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۳۸ ق.ظ


فرهاد حسن زاده وبلاگ دسته کلید را می بیند و خوشش می آید و آن را می کند یک کتاب. نویسنده داستان درناست. یک نویسنده جوان که یک سوژه در شهرش را انتخاب می کند و به دنبالش می رود و ماجرا های جالبی از آن در می آید.

فرهاد حسن زاده گاهی وقت ها که وارد وبلاگ می شود با ارور هایی روبرو می شود و مجبور می شود رفرش کند.



از وبلاگ نویسی درنا اصلا خوشم نمی آید. از مقدمه هایی که بر بعضی قسمت های داستان نوشته است تا جواب ندادن به کامنت هایش. درنا بیشتر کامنت هایش را بی جواب گذاشته. این جواب ندادن به کامنت هایش را دوست ندارم. بی هیچ وجه برایم قابل قبول نیست. اینجای کار بیشتر اعصابم را بهم می ریزد که درنا بعضی کامنت هایش را درون مقدمه اش بر داستان جواب می دهد. یعنی جواب کامنت هایش را با پست بعدی می دهد. این جور کار کردن با وبلاگ را اصلا دوست ندارم. اصلا نمی پسندم.


پی نوشت:

+ اواسط کتاب هستم. دارد کم کم تمام می شود.

  • محمد دارینی

چقدر خوب می‎شود...

شنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ

یک عمر نمازم را در حرمت شکسته خواندم.

 

چه خوب می شود اگر توفیق بدهد بتوانم نمازم را هم کامل بخوانم. 





+ عکس


  • محمد دارینی

این وبلاگ...

پنجشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۴۲ ق.ظ

6 مرداد 1391 وبلاگ نویسی اش را شروع میکند. یک وبلاگ نویس خیلی دقیق. هر روز وبلاگش بروز می شود. هر روز حول و حوش ساعت 19 یا همان 7 شب خودمان. وبلاگش داستانی دارد. داستان وبلاگش هم داستان دارد. شاید داستان داستانش هم داستان داشته باشد. داستان داشتن وبلاگش می تواند خوب باشد یا شاید هم بد. نمی دانم. شاید این جور راحت تر است. یا اصلا شاید داستان داشتن وبلاگش دلیلی داشته باشد. حتما با داستان وبلاگش چیزی می خواهد بگوید. شاید هم نه. این چیزی ندانستن از قصد و غرض یک نویسنده خوب است چون وادارم می کند وقتی به جای چرخ زدن در فضای اینترنت کتاب بخوانم.



 

 

پی نوشت:

تازه کتاب را شروع کرده ام.


  • محمد دارینی

هلی شات!

سه شنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۴:۰۰ ب.ظ

از بالا نگاه کردن به یک مراسم آدم را از همه چیز مطلع می‎کند. حتی از شنا کردن مورچه ته قابلمه‎ ی شربت. وقتی از بالا به جشن هیئتمان نگاه می‎کنم انگار چیزهایی هست که بدجور توی ذوقم می زند. مثلا این‎ که می‎گوییم ساعت پنج ولی پنج و نیم شروع می‎ کنیم. البته دیر شروع شدن هیئت‎ ها انگار شده جزئی از برنامه هیئت‎ها. از قبل برایش برنامه می‎ ریزند. «می‎ گیم ساعت 5 تا پنج و نیم بچه‎ها بیان دیگه.»

از این بالا پیچ و تاب ها و گره‎های سیم را هم می‎بینم. خیلی توی ذوق می‎زند. یاد آن بازی بچگی‎ مان می‎ افتم. باید خرگوش را با خط‎هایمان به هویج می‎رساندیم. گاهی اوقات خط‎هایمان آن‎ قدر توی هم می‎رفت که خرگوش با سر می‎خورد توی دیوار.

از این بالا دوربین را نمی‎بینم. بابا نا سلامتی برنامه شروع شده است. این برنامه گزارش تصویری می‎ خواهد. حالا از شربت خوردن‎ ها و ماجراهای قبل هیئت نگرفتی حداقل از پانتومیم بگیر که بعدا بتوانیم به مخاطب‎مان بفهمانیم که قبل از هیئت جنگ بوده است.

از بالا نگاه کردن زاویه خوبی است. همه چیز را می‎شود دید.


+ ویژه برنامه هیئتمون برای میلاد امام علی علیه السلام

  • محمد دارینی

مجموعه موجودات مجموعه (3)

دوشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۳:۱۱ ب.ظ

محسن هاشم آبادی

چند روزی‎ست تیم تحقیقاتی ما به لایه‎های پنهان دیگری از زندگی این موجود پیبرده که لازم دانستم شما را نیز در جریان این لایههای پنهان بگذارم تا این قسمت از مجموعه را کامل کردهباشم.

ما به تازگی اسنادی از پیچیدگی زیاد این موجود پیدا کردهایم. مثلا یکی از این اسناد که خیلی هم قدیمی است و به سال ها پیش برمی‎گردد نشان می‎دهد این موجود به شدت با ربات ها سروکار دارد. یعنی می شود گفت با ربات ها زندگی می کند.

تصویر اسناد پیدا شده:

 

شایعاتی در مورد این موجود مطرح است که بیان میکند اصلا این موجود خودش هم یک ربات است. البته تیم تحقیقاتی ما با انجام آزمایش‎های فراوان و انتشار نتیجه آن‎ها این موضوع را تکذیب کرده است. متن تکذیب تیم تحقیقاتی دربست به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اخیرا شایعاتی در مورد یکی از موجودات مجموعه منتشر شده است که لازم دانستیم مردم را در جریان این شایعات قرار بدهیم.

ما (تیم تحقیقاتی دربست) به عنوان مجهزترین تیم تحقیقاتی کشور که در این زمینه مطالعه دارد ربات بودن این موجود را تکذیب می کنیم. آزمایشهای ما نشان می دهد این موجود دارای درصد قابل توجهی "احساس" است که فعلا و به دلیل مشکلات به وجود آمده در سیستم زیستی اش این احساسات را نمی تواند ابراز کند.

امید است منبع این شایعات به زودی پیدا شده و به مراجع قضایی تحویل داده شود.

"تیم تحقیقاتی دربست، ۱۰ اردی‎بهشت ماه ۱۳۹۴"



پی نوشت:

+ به دلیل محرمانه بودن بعضی جنبه های زندگی این موجود، از نشان دادن تصویر اسناد موجود در این کتاب ها معذوریم.

+ محسن هاشم آبادی

***



محسن هاشم آبادی (۱)

هادی سیاوش کیا


  • محمد دارینی

خوب نبود!

سه شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۱۶ ق.ظ


علی: سلام محمد، خوبی؟

محمد: سلام، ممنون، شما چطوری؟ کار تازه‎ات کی چاپ می‎شه؟

علی: الان تو مرحله‎ی ویراستاریه. یه کار جدیه.

محمد: کار قبلیت رو خوندم. خوب نبود.

علی: می‎دونم. راستش خودم هم زیاد روش وقت نذاشتم. اصلا شخصیت‎های داستان جا نیفتادن. قهرمان اصلی داستان اصلا کار خاصی انجام نمی‎ده. داستان هم موضوع خاصی نداره. فضاسازی هم که خیلی بده. بعضی غلط‎های املایی و اشتباهات ویراستاری هم که داغونش کرده بود.

محمد: اما فوق العاده بود!

  • محمد دارینی

خواب!

دوشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۲ ق.ظ

                     

از پدر و مادرمان گاهی اوقات می شنویم که در قدیم مردم بعد از اینکه نماز مغرب را می خواندند و گاهی هم شام می خوردند، می خوابیدند. صبح هم قبل از طلوع خورشید بیدار می شدند و بعد از نماز می رفتند سرکارشان.

با این اوضاع اگر بیاییم به ساعات خواب بشر امروز نگاهی بیندازیم می بینیم که کاملا نسبت به گذشته تفاوت کرده است. یعنی انسان ها امروز تا نیمه شب بیدارند و صبح هم با چشمانی پف کرده از خواب بیدار می شوند. بعضی دانشمندان و صاحب نظران در این زمینه اختراع برق و روشنایی را عامل این مشکل می دانند. آن ها معتقدند با روشن شدن شب ها توسط نیروی برق آدمی تمایل پیدا کرده است که ساعات بیشتری از شب را بیدار بماند. و هر چه بیشتر با زمان به سمت جلو می رویم با پیشرفت علم و فناوری مشاغلی ایجاد شده است که افراد مجبور شده اند که شب ها بیدار باشند و بر عکس روز ها بخوابند.

بنا بر تحقیقات انجام شده انسان برای سالم بودن باید خواب راحت و آرامی داشته باشد. دانشمندان می گویند در بدن انسان از حدود ساعت 9 شب تا 7 صبح یک سری عملیات انجام می شود که نیاز دارد بدن انسان در حال خواب و آرام باشد.

انسان از نظر زیست شناسی جزو موجودات روزکار به حساب می آید. یعنی بدن انسان طوری تنظیم شده است که در شب استراحت کند و روز را سرحال و شاداب به کار بپردازد. این جاست که کم خوابی یا بی خوابی های عده ای روی کار روز آن ها تاثیر زیادی دارد. دانشمندان می گویند افرادی که شب دیر می خوابند یا اصلا نمی خوابند سهم بیشتری از سرطان را به خود اختصاص می دهند. به عقیده دانشمندان این افراد بیشتر دچار بیماری های روانی می شوند. 

  • محمد دارینی

فراموشی!

يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵ ب.ظ

-        (پسر در حالی که از در وارد می‎شود) سلام مامان!

-        (مادر در آشپزخانه پای گاز است) سلام پسرم. کجا بودی؟!

-        (در حالی که به طرف مادر می‎آید) خودت گفتی برو نون بخر!!!

-        من پرسیدم من چی گفتم؟! گفتم کجا بودی؟

-        خب رفته بودم نونوایی دیگه.

-        نونوایی؟! نونوایی برای چی؟

-        مگه خودت نگفتی برو نون بخر؟

-        سوالم رو با سوال جواب نده. میگم رفتی نونوایی چیکار کنی؟

-        (در یخچال را باز می‎کند و پارچ آب را برمی‎دارد) رفتم نون بخرم.

-        نون برای چی؟

-        بیا این قرص‎ها رو بخور تا بگم برای چی!

 

 

 



-        اِ... پسرم! پس نون‎ها کو؟!

-        گذاشتم تو یخچال مامان... 

  • محمد دارینی

قاب ظریف!

شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۲ ب.ظ



به نظر شما آقای ظریف در عکس فوق در چه حالی است که انقدر پیروزمندانه به افق نگاه می‎کند؟

1.      در این لحظه آقای ظریف با پیروزی! در مذاکرات به افق های دور نگاه می‎کند و عزمش را جزم می‎کند برای رسیدن به آن افق‎ها.

2.      آقای ظریف در حال ژست گرفتن برای دوربین است.

3.      آقای ظریف در حال شنیدن نقدهای یک منتقد درباره بند هفتم بیانیه لوزان است.

4.      اصلا آقای ظریف به افق نگاه نمی‎کند.

 

به 10 نفر از شرکت کنندگان، یک دستگاه برس حمام از طرف شرکت برادران بررسی اهدا خواهد شد. 

  • محمد دارینی

آرزوی عبادت

پنجشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ب.ظ

سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوح


سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوح


سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلَائِکَةِ وَ الرُّوح


هورا...


***


خدا مدتی‎ست آرزوی همین عبادت ما را دارد...

  • محمد دارینی