دربست

من و کوه...

جمعه, ۱ اسفند ۱۳۹۳، ۰۳:۰۳ ب.ظ

از این اتفاقات برای هر آدمی ممکن است بیفتد. معمولا ما نویسنده‎ها که روزگارمان را با نوشتن می‎گذرانیم باید بهتر این چیزها را درک کنیم.

نمی‎دانم تا به حال برایتان اتفاق افتاده یا نه (البته اگر نویسنده حرفه‎ای باشید حتما اتفاق افتاده) یک متنی را بنویسید و ییهو طی اتفاقاتی متنتان نابود شود. یعنی هیچ چیز نماند برایتان. اگر اتفاق افتاده باشد می‎دانید که باید خونسردی خودتان را حفظ کنید و با خیال راحت فکر کنید که چه نوشته‎اید. البته به خاطر آوردنش خیلی سخت است. حداقل برای من که غیر ممکن است.

بگذریم. امروز داشتم خاطرات کوهم را می‎نوشتم. البته بهتر است بگویم حاشیه‎ای بر کوه‎نوردی امروزم. داشتم خوب پیش می‎رفتم...

بی خیالش. گذشتهها گذشت. فقط همین چند جمله‎ای که یادم هست را برایتان می‎گویم.

چیزی که در کوه برایم خیلی نمود داشت سکوتش بود. خیلی وقت بود این‎طوری سکوت نکرده بودم. مخصوصا وقتی از قافله عقب می‎ماندم و دیگر دغدغه‎ای هم برای عکس گرفتن نداشتم. وقتی آرام آرام قدم برمی‌داشتم و صدای نفس نفس زدن خودم را می‎شنیدم به تنها چیزی که فکر می‎کردم کوه بود. خیلی برایم جالب بود. هر چقدر سعی کردم از فرصت استفاده کنم و به موضوع‎هایی که این‎روزها درگیرم فکر کنم نمی‎شد. انگار همه تمرکزم را کوه گرفته بود. کلا کوه موجود عجیبی است. گاهی وقت‎ها خیلی مهربان است ولی وای از آن روزی که آن رویش را نشان دهد.




پی نوشت:

در مورد این موضوع اول مفصل حرف دارم. سر فرصت ان‎شاالله بحث می‎کنم.

  • محمد دارینی

نظرات (۳)

  • امید شریفی
  • شما نویسنده های حرفه ای؟؟!!!
    یعنی الان یسری از نویسندگان مطرح و شناخته شده، تن شون توی گور رفته رو ویبره ها...
    پاسخ:
    بعله...
    اینم حرفیه
  • حمید اسماعیل زاده
  • حیف که سکوتمون کم بود، سر و صدای بچه ها زیاد بود.
    پاسخ:
    شما که خیلی ساکت بودی...
  • هادی سیاوش کیا
  • حیف که من اصلا از قافله عقب نموندم که دچار همچین حسی بشم.
    پاسخ:
    نه داداش...
    ما داشتیم پشتیبانی می‎کریدم.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی