دربست

گاو نه من شیر ده

پنجشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۰۰ ق.ظ

گاو نه من شیر ده

نوعی گاو است که ظرفیت دوشیدنش فقط ۹ من است. یعنی اگر یک گرم از ۹ من بیش‎تر شیر از او بخواهیم با پایش می‎زند و همه شیرها را می‎ریزدو بعضی افراد می‎گویند ه من شیر ده یعنی اینکه وقتی شیرش به مرز ۹ من می‎رسد به طور اتوماتیک پای گاو بالا می‎آید و... . این افراد اعتقاد دارند که بدن این گاو به نوعی دستگاه مجهز است که وقتی شیری که از آن دوشیده می‏شود به ۹ من برسد آن دستگاه به مغز و مغز هم به پای گاو دستور می‎دهد که عمل کند و سطل شیر را بریزد. البته ما این نظریه را به طور کامل رد می‎کنیم. دو دلیل داریم برای این حرفمان. اول اینکه ما هر چه در بدن گاو گشتیم چنین دستگاهی که آن قابلیت را داشته باشد پیدا نکردیم و دوم این که این افراد در نظریه‎شان از مغز گاو حرف می‎زنند. این مغز را هم هر چه گشتیم نیافیتم. فکر کنم این دانشمندان یادشان رفته که این موجود گاو است. البته یک دلیل دیگر هم داریم. اصلا آن‎ها چطور جرات کرده‎اند روی حرف ما حرف بزنند. این‎جا حرف، حرف ماست. اِ... این که شد سه دلیل. بگذریم.

چند راه‎کار داریم برای این که بتوانیم گاو را دور بزنیم و نگذاریم که شیرهایش را با پای خودش نابود کند.

1-      از آن جایی که همیشه مذاکره اولین راه برای حل مشکلات است در مرحله اول باید برویم سراغ گاو عزیزمان و با او درباره مشکلمان صحبت کنیم. در این‎جا می‎توانیم با روش‎های مختلف گاو را قانع کنیم که این کار اشتباه است. مثلا یکی از این روش‎ها این است که درباره مسئله انقراض شیر با گاو حرف بزنیم و کار ایشان! را نوعی اسراف بخوانیم و به او هشدار دهیم که این کارش را روزی باید جواب بدهد. از آن جایی که گاو مورد نظر ماده است می‎توانیم برایش از بچه‎های سومالی بگوییم. وضعیتی که الان آن‎ها دارند و تشنه‎ی یک جرعه از همین شیرها هستند. می‎توانیم از فیلم‎هایی استفاده کنیم که وضعیت نابسامان مردم و خصوصا بچه‎های سومالی را نشان می‎دهد.

2-      حال اگر گاومان خیلی گاو بود و این کارها رویش تاثیری نگذاشت می‎توانیم وارد مرحله دوم عملیات شویم و راهکار دوم را اجرا کنیم. در این مرحله می‎توانیم با استفاده از یک ترازو که زیر گاو قرار می‎گیرد و سطل شیر روی آن است گاو را دور بزنیم. وقتی شیر به نزدیکی‎های ۲۷ کیلو رسید می‎توانیم سطل را برداریم تا گاو نتواند به هدفش برسد. اشتباهی که معمولا در این مرحله انجام می‎شود این است که سطل دیگری بلافاصله جایگزین سطل پر شده می‎شود. این کار باعث می‎شود گاو دست ما را بخواند و ما را دور بزند. مثلا وقتی شیر به ۲۰ کیلو می‎رسد با لگدش... . این‎جاست که ما باید قدر این گاو باهوش‎مان را بدانیم. این‎جور گاوها استثناء هستند و معمولا درصدی از مغز را دارا هستند. داشتیم از اشتباه می‎گفتیم. هیچ وقت این اشتباه را نکنید و گول هیکل گاو خود را نخورید. آن‎ها به راحتی ممکن است شما را دور بزنند و آن وقت است که شما می‎روید زیر سوال. ما باید در این مرحله بعد از برداشتن سطل شیر پرشده کمی به گاو مهلت بدهیم تا بتواند روی ما تمرکز کند. البته می‎توانیم همزمان با کارمان حواسش را به چیز دیگری پرت کنیم. مثلا برایش تلویزیون روشن کنیم تا بتواند شبکه پویا ببیند.

3-      معمولا هیچ‎کس به این مرحله نمی‎رسد چون معمولا هیچ گاوی نیست تا این مرحله بتواند مقاومت کند. حال اگر گاومان تا این مرحله مقاومت کرد چه کنیم؟ در این مرحله است که دیگر باید آن رویمان را نشانش بدهیم. در این مرحله توصیه می‎شود که صدای‎تان را بیندازید توی گلو و داد بزنید. بله. سر گاو داد بزنید. البته پیش‎بینی می‎شود او هم ما... بگوید. نگران نباشید. حرف‎هایتان را نمی‎فهمد. نا سلامتی گاو است. اگر بخواهد همه چیز را بفهمد که دیگر گاوش نمی‎گویند. اصلا اگر می‎فهمید که تا این مرحله دوام نمی‎آورد.

بله داشتم می‎گفتم. سرش داد بکشید. هر چه از دهان‎تان بیرون می‎آید نثارش کنید. اگر چیزی به ذهنتان نیامد نثارش کنید می‎توانید از صوت صدای تماشاگران هنگامی که به داور اعتراض می‎کنند استفاده کنید. همه جور تویش هست. البته حواستان باشد موجودی که روبرویتان است گاو است. لطفا دوباره به او نگویید گاو.

البته راهکارهای دیگری هم وجود دارد که به علت‎های مختلف صرف نظر می‎کنیم از گفتنش. مثلا دادن داروی بی‎هوشی به گاو عزیز.

  • محمد دارینی

نظرات (۴)

  • محسن هاشم آبادی
  • خیلی معرکه بود، اگه یه جاهاییش چکش کاری بشه می تونی بدی انتشارات کتاب های نویسندگان بزرگ جهان برات چاپ کنه.
    پاسخ:
    نظر لطفته محسن جان
    چشات خوب میبینه
  • حمید اسماعیل زاده
  • خوب ... عالی بود. البته از چکش محسن غافل نشو، ولی توی مورد اول فکر کردم می‌خوای بحث مذاکره با آمریکا رو بحث کنی... و در مورد آخری هم که به صدای تماشاگر ها زدی خوب بود، از این ارجاعات کم داشت مطلبت.
    پاسخ:
    ممنونم...
  • سیدجلیل عربشاهی
  • خیلی خب بود ولی برای مورد دوم میتونستی چیزای بهتری رو وسط بکشی مثل تورم و ارزون شدن قیمت نفت و ...
    پاسخ:
    ممنون جلیل جان

    طنز بانمکی بود دنبال مصداق ضرب المثل گاو نه من شیر ده می گشتم به وبلاگتان را دیدم اینطوری که معنی ضرب المثل را ننوشتید مطلبتان که کامل نیست

    مصداق این موضوع خیلی از آدم ها هستند که زحماتی می کشند ولی یک کاری می کنند که زحمات کارهای قبلیشان به فنا برود

    حالا کمی فکر کنید و ببینید که آیا شما هم کاری کردید که تمامی ارزش کارهای قبلی تون را نابود کنه؟ اگه بگید نه که دیگه خیلی ......

    پاسخ:
    ممنون
    فکر میکنم طنزش توی همینه که معنی اصلیش گفته نشده. از یه زاویه دیگه بهش نگاه شده.
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی