دربست

سیلی رفاقت

سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳ ب.ظ


کتاب که می خوانم و در اوج داستان فرو می روم سعی میکنم خودم را بگذارم جای یکی از شخصیت های داستان. به این فکر می کنم که اگر جای او بودم، در این شرایط چه کار می کردم.

تازه قیدار را تمام کرده ام. قیدار کسی است که توی آن شهر به آن بزرگی همه به سرش قسم می خورند توی مردی و مردانگی. وقتی در اوج داستان، توی آن کوچه ی تاریک، آن وقت شب، قیدار به رفیقش که سال های سال با هم زندگی کرده اند سیلی می زند چون دستش را روی زن بلند کرده است. صفدر ناراحت می شود. انتظار ندارد قیدار، رفیق چندین و چند ساله اش، به خاطر یک زن دست رویش بلند کند.

خودم را می گذارم جای صفدر. همراه رفیقم که همیشه حتی جزئی ترین مسائل زندگی ام را قبل از همه به او گفته ام در جایی مشغول صحبت هستیم. من حرف بدی می زنم. یا کار اشتباهی انجام می دهم. رفیقم دستش را بالا می آورد و...

این روزها آن قدر به این چیز ها فکر میکنم که روزی چند بار درد سیلی رفیق را روی گونه هایم احساس می کنم. راستش داستان قیدار و صفدر خیلی خوب وظیفه ام را گوش زد کرده است. وظیفه ای که در قبال رفیقم دارم و انتظاری که از او دارم. انتظار دارم وقتی کاری انجام می دهم که در شخصیتم نمی گنجد سیلی را قبل از همه از رفیقم بخورم.

 

 

 

این روز ها بدجور نیاز به رفاقتی دارم که سیلی اش را بخورم.

  • محمد دارینی

نظرات (۴)

طلبه عزیز انشاالله یه دونه خوبش گیرت میاد...
پاسخ:
گیرم اومده. خیلی خوبش رو هم دارم.
دردم یه چیز دیگه است.
  • هادی سیاوش کیا
  • شَــــق...

    خوردی؟

    کار اشتباهت هم این بود که متن رو ویراستاری نکردی. نیم فاصله و فاصله. فونتت هم که کوچیکه! عکست هم که زیاد خوب نیست، عکس بهتری می‎شد گذاشت.



    پاسخ:
    ممنونم رفیق
    ولی این رو بدون. وبلاگم مشکلی داره که متن ویراستاری شده رو که بهش میدم بد نمایش میده. 
  • محسن هاشم آبادی
  • میگم جنبه داری اگه یه وخ سیلی خوردی،
    تا آخر عمر نری تو ثامن فعالیت کنی؟
    البته ایشالا داره ورشکس میکنه ...
    پاسخ:
    شما که زدی و دیدی که جنبه دارم.
  • ابوالفضل گلستانی
  • میگم اگه دوست داری من در خدمت هستم
    چون با سیلی های من تا الان کسی زنده نمونده..............
    پاسخ:
    نه خیلی ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی