دربست

روز نهم

چهارشنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴، ۰۲:۲۳ ب.ظ

با انگشت‎هایم روزها را می‎شمرم. به غیر از انگشت‎های دست راستم چهارتا از انگشت‎های دست چپم هم بالا آمده‎است. روز نهم است.

***

ساعت 10:14 است. استاد هنوز نیامده‌است. کلاس احکام قراربوده ساعت ده شروع شود. بیشتر بچه‎ها توی مدرس جمع شده‎اند و بی‎خیالِ استاد و کلاس با گوشی‎های‎شان ورمی‎روند. بعضی بچه‎ها هم سر راه استاد کنار حوض نشسته‎اند تا با استاد وارد کلاس شوند. بچه‎ها قرار گذاشته‎اند اگر استاد آمد، طبق عادت خودش رفتار کنیم و به دیر آمدنش اعتراض کنیم و کلاس را تعطیل. بعضی می‎گویند نه! استاد است و احترامش واجب. نباید توی رویش این‎طور بایستیم و این‎طور رفتار کنیم. بعضی‎ها که جلسه قبل دیر آمده‎اند و از کلاس جامانده‎اند جوش آورده‎اند و می‎گویند اصلا باید همه برویم توی حجره‎هامان و کلاس تعطیل. کسی می رود تا به مسئول آموزش خبر بدهد. بچه‎ها همه فریاد می زنند. طوری که معلوم نیست چه کسی حمایتش می کند و چه کسی اعتراض. پشیمان می شود از برخاستنش. همان جا توی راه پای یکی از ستون ها می نشیند و و تکیه می زند. انگار هنوز اخلاقیات دبیرستان سر جایش است. آن گوشه مدرس انگار هیئتی برپا شده‎است. کسی ذکر می‎گوید و حمید، هم حجره‎ایِ ما، برای‎شان می‎خواند. دورِهم بدجور دارند حال می‎کنند. حمید صدای خوبی دارد. بعضی اوقات توی حجره هم برای خودش می‎خواند.

کم کم 10:30 می شود. خیلی‎ها بی‎خیال کلاس شده‎اند و رفته‎اند توی حجره. سروصدای توی مدرس هم کمتر شده‎است. من هم از این اوضاع خسته شده‎ام. بهتر است بروم توی حجره. در را که بازمی‎کنم استاد را جلو خودم می‎بینم. سرش پایین است و چهره بهت زده ام را نمی بیند. آرام آرام پایم را عقب می گذارم و می روم کنار تا بیاید داخل. بچه‎ها برمی‎خیزند و استاد بدون مقدمه شروع می‎کند.

***

استاد میان صحبت‎هایش بابت تاخیرش عذرخواهی کرد. چندنفر هم که با تاخیر آمدند را اجازه داد سر کلاس بنشینند.

 

  • محمد دارینی

روز نهم

نظرات (۲)

سلام
بهتره همه چیز گفته نشه طلبه جان...
پاسخ:
سلام عزیز
مثلا من چی گفتم اینجا که نباید می گفتم؟!!! اگه میشه دقیق بگید تا هم مشکل من حل بشه هم شما.
ممنون
  • محسن هاشم آبادی
  • مرسی
    به این می‎گن یه روزنگار واقعی
    میدونی که، امانت و ذکر دقیق وقایع، همه چیز رو هم بهتره که بگی، وگرنه سندیت نوشته از بین میره
    پاسخ:
    بله. تا حدودی موافقم باهات.
    ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی